Natt Funderingar.

I dag var den ibland värsta dagen i Mitt liv. Jag Tänker inte gå in i detalj på vad som hände men det är en sån där dag då du får ett riktigt mörkt besked som kommer som kommer ändra allt. Och det värsta är , att I morgon så kommer du antagligen få det svartaste beskedet av det alla som kanske kommer sänka dig totalt. Sen gick allt som kunde gå snett, snett, det var ett helvete utan slut och du till slut undrar om du kommer därifrån levande? har du upplevt det? jag upplevde det. Men jag kom till en annan insikt. ofta har jag sett så många likadana, slänga blickar på en när man mår dåligt, höjja sina ögonbryn,kolla snett och vissa till och med skratta. Jag har nästan sett dom som ett självklarhet, är det inte så det hela fungerar? det sociala spelet. Men i dag fick jag beskåda tre livs levande änglar på jorden och det fick mig att fundera..
det finns personer som bara menar väl, inte utnyttjar, inte sårar, inte skadar
det finns personer som vågar gå i mot alla andra och visa sin godhet när dom flesta inte förmår
och vilken person vill man helst vara?
vill man vara den där populära tjejen som slänger blickar, tycker rätt, hänger med  rätt personer,
eller vill man vara den där äkta och sprudlande tjejen som vågar vara annorlunda och vågar stå upp för andra?
jag har själv spelat ( eller snarare spelar) på samma spelhalvor. kan man vara båda? en sak är dock säker, det är inte fiskarna i vattnet som simmar mot samma hål som gör skillnad i världen, utan dom som simmar mot motsatta hållet. det har jag lärt mig av en mycket speciell vän jag har och hon har verkligen fått mig att se saker och ting i ett annat ljus. Och det är jag oerhört tacksam över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0